|
Rådyr
I den seneste tid har jeg flere gange set en lille flok rådyr fouragere på en kornmark tæt ved et skovbryn, men også tæt ved beboelse og trafikeret vej. Tidlig formiddag og eftermiddag, men ikke meget sent. De allerseneste dage har jeg et par gange set dem ligge langt ude på marken - midt på dagen. Også i dag, hvor marken er helt snedækket. Er det normalt?? De lå langt fra vejen og min zoom er ikke den største, der findes, så på billedet er dyrene nærmest ikke til at genkende, men jeg kom forbi 2 gange inden for en times tid, og den anden gang rejste de sig mens jeg så det. Billedet er stadig ikke særlig godt, men kan dog se, at det er rådyr. Gerner |
